An everyday calendar (lesson plan)
Cel: ćwiczenie umiejętności określania miesiąca, dnia tygodnia i pogody oraz własnych preferencji związanych z nauka języka obcego.
Materiały:
skopiowane w powiększeniu karty (ładnie wyglądać będą na różnokolorowych kartkach) — dla większej trwałości można je nakleić na karton lub zafoliować; duże arkusze z bloku technicznego (A3), masa klejąca, woreczki lub pudełka do przechowywania elementów.
Słownictwo i struktury:
nazwy miesięcy i dni tygodnia, nazwy zjawisk atmosferycznych; określanie niektórych typów ćwiczeń językowych; zwroty: It is/There is, It was/is/will be, We’d like to.
Czas: 30 minut; codziennie 5 minut.
Przebieg zadania:
- W zależności od wielkości klasy kopiujemy w powiększeniu na kolorowych arkuszach kartę pracy, wycinamy wszystkie elementy i usztywniamy je, naklejając na karton lub foliując. Docelowo jeden zestaw elementów powinien przypadać na 5-6 osób. Wycinanie i naklejanie na karton można powierzyć uczniom.
- Dajemy uczniom kilka zadań ćwiczących słownictwo — nazwy miesięcy i dni tygodnia (np. Raise a card, Bingo, Kim’s game). Prosimy o wybranie kart, które najlepiej opisują dzisiejszą pogodę oraz wskazanie karty, która wyraża, co chcieliby dziś robić na lekcji.
- Rozdajemy uczniom kartony A3 i prosimy o wykonanie własnego kalendarza wg wzoru, który rysujemy na tablicy (patrz niżej).
- Przed każdą lekcją angielskiego uczniowie w swoich grupach mają nakleić aktualne informacje na swój kalendarz za pomocą masy klejącej.
Barbara Ściborowska