Najnowsze publikacje naszych autorów

Would you pass a polygraph test? Crime – lexis

Level(s): (B1) Intermediate/(B2) Upper-Intermediate Aimed at: Teenagers/young adults/adults Aims: Vocabulary focus/Speaking/Authentic listening/ Materials: Handout 1 Time: +/- 60 min The video link: 1. Brainstorming/Types of crime: Ask the students to work in small groups...

Using multimedia in our classrooms

We know it’s out there and we know we ought to be part of it… yes, I’m talking about the digital revolution! We have observed the way it’s impacted on our work over the...

A Personal Note Writing with a twist

Level(s): (B1) Intermediate/(B2) Upper-Intermediate/C1 Pre-Advanced Aimed at: Teenagers/young adults/adults Aims: Speaking/Authentic reading/A personal note writing Materials: Handouts 1&2 Time: +/- 60 min The personal note used in this lesson plan was published in the...

The joys of teaching teenagers in the EFL classroom

“Why does Giovanni always ruin my lesson.” “Sarah just doesn’t seem to care oreven want to be here.” “Pedro insists on disrupting the lesson.” “How can they do this to me?” If any of...

Lekcja okolicznościowa “Halloween”

Temat lekcji: Poznajemy kulturę amerykańską poprzez świeto Halloween Cele lekcji: Zainteresowanie uczniów kulturą krajów anglojęzycznych Zapoznanie uczniów ze słownictwem dotyczącym Halloween Rozwijanie sprawności językowcych: słuchanie: nauka piosenki czytanie: krótki tekst dotyczący święta mówienie: śpiewanie...

The Chinese Zodiac/Adjectives of Personality

Lesson based on a TELL (Technology Enhanced Language Learning) methodology. I believe that motivation is one of the keys to successful language learning. Keeping our students engaged in our lessons is definitely one of...

ENGLISHOMETRE

With the start of a new school year, we all know how important it is to encourage students to use the English language in the classroom from day one. But if you have ever...

Metoda projektu na zajęciach z języka obcego

Nauka języka obcego w szkołach to dla nauczycieli nie lada wyzwanie. Już nie wystarczy dysponować wiedzą i przekazać ją uczniom. Potrzeba jest kreatywności, lekcji, które zachęcą ucznia do dalszej nauki, nie tylko w warunkach...