GDYBYM BYŁ BOGATY…. czyli o II okresie warunkowym.
Cel ogólny: Kształcenie umiejętności poprawnego budowania zdań z użyciem II okresu warunkowego.
Cele operacyjne (szczegółowe):
1. Wiadomości – Uczeń:
- zna strukturę II okresu warunkowego
- wyjaśnia zastosowanie II okresu warunkowego
2. Umiejętności – Uczeń:
- układa zdania oraz pytania z użyciem II okresu warunkowego
- mówi o hipotetycznych, niemożliwych lub mało prawdopodobnych zdarzeniach
- udziela rad z użyciem II okresu warunkowego
- tłumaczy na język angielski zdania zawierające II okres warunkowy
- wypowiada się na temat własnych doświadczeń używając j. angielskiego
3. Cele wychowawcze:
- kształcenie umiejętności aktywnej pracy w parach i grupach
- rozwijanie postawy aktywizującej podczas lekcji
Planowany przebieg zajęć:
Czynności organizacyjne (3 min.)
- Sprawdzenie obecności.
- Zapisanie tematu lekcji na tablicy.
- Rozgrzewka językowa: Uczniowie odpowiadają na pytania: Have you ever taken part in the lottery? Why do people participate in lotteries? How much money can you win playing the lottery?(3 min.)
- Praca całą klasą – nauczyciel pisze na tablicy: If I won the lottery, I …………………… Uczniowie dokańczają zdanie. Na podstawie tego przykładu, nauczyciel pyta uczniów jak tworzy się II okres warunkowy. Nauczyciel zapisuje na tablicy schemat:
If + ____________, would + ______________. Zadaniem uczniów jest uzupełnienie podanego schematu. Nauczyciel przypomina także budowę pytania w II okresie warunkowym. Aby sprawdzić czy uczniowie rozumieją omawianą strukturę, podaje im kilka zdań po polsku prosząc o przetłumaczenie na j. angielski. (7 min.)
- Praca indywidualna – po przypomnieniu zasad budowy zdań w II okresie warunkowym uczniowie uzupełniają tekst If I won the lottery… (5 min.)
- Praca w parach – uczniowie używając II okresu warunkowego udzielają rad do podanych problemów np. You get lost in London. Your family move to Britain (5 min.)
- Praca całą klasą – zadaniem uczniów jest układanie zdań w II okresie warunkowym w taki sposób, aby koniec zdania kolegi/koleżanki był równocześnie początkiem nowo powstałego zdania np.If I were rich, I would buy a new car, If I bought a new car, I would drive to London itd.(8 min.)
- Praca w parach –uczniowie dostają na karteczkach opisane różne sytuacje np. you lose all your money on holiday/ you crash your dad’s car itp. Losują je nawzajem przekształcając je w pytania w II okresie warunkowym. Zadają sobie pytania i odpowiadają na nie na zmianę (7 min.)
- Praca w grupach – uczniowie pracują w 4- osobowych zespołach. Na podstawie wybranych zdjęć mają za zadanie ułożyć 5 pytań, które wg nich pasowałyby do podanych sytuacji (np. zdjęcie mapy świata – If you could live anywhere, where would you live? Następnie zadają te pytania osobom z innych grup (7 min.)
Praca domowa – pobierz materiał
Mariola Witek
mariola_15@poczta.fm