Lesson plan: Rolling Tasks
Cel: ćwiczenie werbalnych i niewerbalnych sposobów komunikacji, utrwalanie słownictwa
Materiały: skopiowane, wycięte i sklejone kostki do gry Słownictwo tryb rozkazujący czasowników i struktury: wyrażających czynności, wyrażenia opisujące wygląd, (np: It is big and brown), pytania (Is it a bear?)
Czas: 20 minut
Przebieg zabawy:
- Przed lekcją przygotowujemy dwie kostki do gry (można je skopiować w powiększeniu): z odbitej kopii wycinamy siatki, zginamy i sklejamy zgodnie z instrukcją. Dzielimy uczniów na dwie drużyny. Drużyny na zmianę delegują kolejnych zawodników. Uczniowie wychodzą na środek klasy, rzucają obiema kostkami i odczytują powstałą komendę (np.: Draw a thing to wear)
- Drużyna ma jedną minutę na odgadnięcie, co przedstawia przy pomocy rysunku, pantomimy lub opisu słownego (nie wolno mu wypowiedzieć odgadywanego słowa!) zawodnik z ich drużyny. Jeśli jej się uda, drużyna zdobywa jeden punkt. Jeśli po upływie wyznaczonego czasu nie odgadnie prawidłowej odpo¬wiedzi, szansę na zdobycie tego punktu ma drużyna przeciwna.
Pobierz materiał graficzny do ćwiczenia
Barbara Ściborowska