Rhyming dominoes (lesson plan)
Cel: ćwiczenie słownictwa i znajomości wymowy; odszukiwanie wyrazów rymujących się.
Cele językowe: powtórzenie nazw środków transportu, nazw
Materiały: skopiowane i pocięte kostki domina — jeden zestaw na parę uczniów.
Słownictwo i struktury: podstawowe rzeczowniki
Czas: 15 minut
Przebieg ćwiczenia:
Kopiujemy kartę z kostkami domina (jedna na parę) i rozcinamy wzdłuż linii przerywanych. Dzielimy uczniów na pary i rozdajemy im przetasowane zestawy domina. Uczniowie układają kostki, dopasowując do siebie pola z rymującymi się wyrazami. Każdy bierze na początek po cztery kostki, i na przemian dokładają po jednej kostce. Jeśli nie mają odpowiedniego wyrazu, dobierają jedną kostkę spośród tych, które pozostały na stole. Kiedy wszystkie kostki zostaną rozdane, to w przypadku braku odpowiedniej kostki uczeń traci kolejkę. Wygrywa uczeń, który pierwszy pozbędzie się swoich kostek.
Klucz:
tree — tea
letter — sweater
plane — rain
mouse — house
cat — bat
doll — ball
frog — dog
pen — hen
bed — head
car — star
eggs — legs
chair — hare
clock — sock
Barbara Ściborowska