Lesson plan: English Ships
Cel: utrwalanie znajomości liter angielskich A-J i liczb 1-10, ćwiczenie użycia przedimków nieokreślonych a/an, liczby pojedynczej i mnogiej rzeczowników oraz ćwiczenie pisowni rzeczowników angielskich.
Materiały:
dwie puste kopie planszy do gry dla każdego ucznia
Słownictwo i struktury:
litery A-J, liczby 1-10, nazwy rzeczowników z pod¬ręczników Hurray! 2 i/lub Hurray! 3 w liczbie po¬jedynczej i mnogiej, wyrażenia typu: What’s on A5?, There is a/an…/There are 3/5…,Nothing, Your turn/My turn.
Czas: 20-25 minut
Przebieg ćwiczenia:
- Nauczyciel dzieli uczniów na pary.
- Każdy z uczniów otrzymuje dwie puste kopie plan¬szy do gry (planszę A i B) i ma za zadanie na wy¬branych dwudziestu polach planszy A narysować lub napisać różne rzeczowniki w języku angielskim w liczbie pojedynczej i mnogiej występujące w podręczniku (np. 3 hats, a goal keeper).
- Uczniowie w parach nie pokazują sobie swoich plansz A. Ich zadaniem jest dowiedzieć się co znajduje się na planszy przeciwnika używając podanych przez nauczyciela zwrotów: What’s on…?, There is/ There are…, Nothing, Your turn/My turn i narysować to w odpowiednim miejscu planszy B.
Przykładowy dialog:
A:What’s on A6?
B:Nothing. My turn. What’s on D7?
A:There’s a tree. My turn. What’s on H10?
B:There’s a church.
A:Your turn.
B:What’s on F3?
A:There are 5 lions. My turn. What’s on C4?
B:Nothing. My turn.
ect.
Po upływie określonego czasu wygrywa ten uczeń, któremu udało się trafić w większą ilość zapełnionych pól przeciwnika i poprawnie zapisać nazwy rzeczowników z planszy A przeciwnika na swojej planszy B.
Magdalena Zackiewicz
Materiały do ćwiczeń: