Lesson Plan – My last holiday
Temat lekcji: My last holiday. Past Simple – affirmatives and negatives – grammar practice.Czas przeszły prosty – zdania twierdzące oraz przeczenia.
Cel ogólny: Poprawne budowanie zdań twierdzących oraz przeczeń w czasie Past Simple.
Cele operacyjne (szczegółowe)
1. Wiadomości – Uczeń:
- zna budowę i zastosowanie czasu Past Simple;
- zna formy czasowników nieregularnych.
2. Umiejętności – Uczeń:
- buduje zdania twierdzące oraz przeczenia w czasie Past Simple;
- wymienia okoliczniki czasu typowe dla Past Simple;
- potrafi tworzyć czas przeszły od czasowników regularnych/nieregularnych;
- posługuje się czasem Past Simple w dialogu z kolegą/koleżanką z pary;
- mówi o własnych doświadczeniach używając czasu Past Simple.
3. Cele wychowawcze:
- kształcenie umiejętności aktywnej pracy w parach;
- rozwijanie postawy aktywizującej podczas lekcji;
- dzielenie się z grupą własnymi doświadczeniami.
Czas trwania: 1 godzina dydaktyczna
Materiały i środki dydaktyczne: podręcznik i ćwiczenie Interface 2, pocztówki z wakacji, zdania do losowania, Speaking worksheet, zdania do przekształcenia w przeczenia, praca domowa
Metody i formy pracy: praca indywidualna, praca całą klasą, praca w parach, mapa wyrazowa
Planowany przebieg zajęć
- Czynności organizacyjne
- Rozgrzewka językowa – nauczyciel zapisuje na tablicy HOLIDAY ACTIVITIES, prosi uczniów o podanie czynności, które wykonują w czasie wakacji, po czym zapisuje je na tablicy w postaci mapy wyrazowej.
- Praca indywidualna – uczniowie czytają pocztówki z wakacji – podkreślają czasowniki, które występują w czasie przeszłym. Nauczyciel dzieli tablicę na dwie części: REGULAR VERBS/ IRREGULAR VERBS. Uczniowie podają przykłady z tekstu do każdej kategorii. Następnie, podają formę podstawową czasowników.
- Praca całą klasą – nauczyciel dzieli tablicę na 2 części i zapisuje zdania z pocztówek :
We arrived here __________.
_______________, we slept in a small cabin.
I bought comic books ____________
_______________, I heard singers on the street.
Nauczyciel pyta uczniów czy zauważyli co dzieje się z czasownikami w czasie Past Simple. Po uzyskaniu odpowiedzi, nauczyciel jeszcze raz tłumaczy budowę czasu Past Simple dla czasowników regularnych i nieregularnych.
Następnie, prosi uczniów aby poszukali w tekście słowa określające czas, których brakuje. Na podstawie tego, nauczyciel próbuje uzyskać od uczniów, kiedy stosujemy czas Past Simple.
- Praca w parach – ćw. 2, 4/str. 36 (Interface 2, podręcznik)
- Praca całą klasą – uczniowie losują zdania np. I (buy) a new car, które muszą przekształcić na Past Simple.
- Praca całą klasą – nauczyciel zapisuje na tablicy:
I finished my homework I __________ my homework
She won the lottery She __________ the lottery
He was happy He _________ happy
They were happy They _________ happy
Prosi uczniów o uzupełnienie brakującego miejsca. Na podstawie tych przykładów nauczyciel uzyskuje od uczniów jak tworzymy przeczenia w czasie Past Simple.
- Praca indywidualna – uczniowie tworzą przeczenia np. I saw John, but I ______ Mary.
- Praca w parach – uczniowie robią listę czterech czynności, które robili/ nie robili podczas wakacji. Następnie osoba z pary zgaduje co mogli robić.
np. A: You watched videos.
B: No. I didn’t watch videos.
A: You went shopping.
B: Yes! I went shopping.
Praca domowa uczniów:
a) uczniowie mają za zadanie napisać o sobie zdania, tak aby pasowały do podanych okoliczników czasu
Materiały dodatkowe do pobrania
Mariola Witek
mariola_15@poczta.fm