Pożegnanie zimy (lesson plan)
Wiosna zbliża się wielkimi krokami. To dobra okazja aby utrwalić z dziećmi słownictwo, z którym miały do czynienia w ciągu ostatnich miesięcy.
Niech dzieci podczas lekcji języka angielskiego wykonają papierowego bałwana. Jest to okazja do rozwijania zdolności manualnych, wyobraźni, a także przede wszystkim do powtórzenia słownictwa. Ćwiczenie jest przeznaczone dla dzieci od lat 6 do 10.
Materiały
Kopia ćwiczenia z konturami bałwana – po jednej dla każdego ucznia, karton (np. kartka z bloku technicznego), wata kosmetyczna (1 opakowanie dla 4 osób), klej, papiery kolorowe (najlepiej samoprzylepne), nożyczki.
Cele językowe
Powtórzenie słownictwa: body, head, nose, eyes, mouth, carrot, white, black, orange, red snowman, snow ewentualnie legs, hands. Nowe słownictwo (bierne): beetroot, pan, buttcms, cotton wool. Wyrażenia: It has gotStick it, Cut out …
Wykonanie
- Kopiujemy obrazek konturów bałwana w powiększeniu i rozdajemy uczniom – dla każdego jedna kopia.
- Prosimy uczniów, żeby wycięli kształt bałwana i nakleili go na karton. (Uwaga: zamiast naklejać, dzieci mogą narysować kontury bałwana na kartonie, wtedy nie potrzebne są kopie).
- Prosimy, aby uczniowie oderwali duży kawałek waty, uformowały z niego kulę i przykleiły ją jako dół czyli nogi bałwana.
- Następnie uczniowie przyklejają kulę z drugiego, mniejszego kawałka waty, jako tułów (body).
- Dzieci robią ostatnią, najmniejszą kulę z waty i przyklejają ja jako głowę (head), można również przykleić ręce (hands).
- Następnie prosimy, aby dzieci wycięły z papieru kolorowego marchewkę, kawałek buraka, i węgielki (a carrot, beetroot, coals).
- Kiedy dzieci wytną potrzebne elementy, prosimy, aby przykleiły marchewkę jako nos, buraka jako usta, a węgielki jako oczy i guziki.
- Teraz warto, aby dzieci uruchomiły wyobraźnię. Mogą przystroić bałwana w dowolny sposób. Można wyciąć z papieru i przykleić kapelusz albo garnek, buty, szalik, dorysować miotłę. W jednej z klas dziewczynka przykleiła bałwanowi karnawałową maskę i obsypała confetti.
Potem można bałwanom nadać imiona – ten karnawałowy nazywał się Party Snowman.Dzieci mogą opowiadać o swoich bałwanach, opisywać je. Na zakończenie warto zrobić z prac dzieci wystawkę klasową.
Marta Mrozik-Jadacka